2010-08-19

Stadsfesten sparkar igång

Ikväll är det dags att sparka igång årets Stadsfest. Det blir ett fantastiskt inslag i Linköpingsbornas vardagsliv. Just nu i dagarna sker så många aktiviter runt om i "stan". Gå runt en sväng och titta om du inte varit i city på ett tag. Det pågår en internationell matmarknad, det finns tivoli, det blir musik i Kungsträdgården och mycket,mycket mera.
Själv tänker jag slå ett slag för matälskarna och hjälpa till att lyfta fram borgmästarostens förträfflighet.

Ösgötska kor ger god ost!

   Svensk ost, mjölk, frukt och svenska grönsaker vill vi gärna äta så varför inte lyfta in lite av det svenska goda tillsammans med de internationella inslagen under stadsfesten. Stadsfesten betyder så mycket för många, jag tänker mig att ungdomarna som nu börjar skolan kommer att kunna ha några härliga dagar innan allvaret börjar och att vi äldre får lite andra möjligheter till nöje än till vardags.
I Trädgårdsföreningen få barnen en möjlighet att leka och trivas.
Stadsfesten ska vara till för alla och jag tycker att arrangörerna klarat den uppgiften mycket bra.
Under fredagen kommer Linköpings vänort, Palo Altos borgmästare, Pat Burt,  på besök. Förutom att visa honom Mjärdevi, Universitetet, Gamla Linköping, Biogasanläggningen och Berg slussar kommer inte Stadsfesten att gå honom förbi, det ska jag se till!
Ha några trevliga dagar nu alla Linköpings Kommuns invånare! Det önskar jag er!
Mayor Pat Burt, Palo Alto, Californien

Inga kommentarer:

Bloggarkiv