2008-04-12

Till desserten sa hon, har inte vi setts?

Till desserten sa hon - Har inte vi setts vid trygghetsrådets möte i Skäggetorp? Jo, jag var där vid ett tillfälle för inte så länge sen. svarade jag.
Det visade sig att kvinnan bredvid mig på disputationsfesten var den person som på trygghetsrådets möte uppmanade fler att följa med om nätterna i Skäggetorp och nattvandra där.
Du vet fortsatte hon, barnen och ungdomarna är allas ansvar, så jag vill bidra med att vara en vuxen i Skäggetorp om nätterna, se till att ungdomarna kommer hem när natten är sen och så.
Kvinnan som var min bordsgranne heter Ingmarie och är 72 år! Jag häpnade vid hennes engagemang och starka övertygelse. Vad jag vet bor hon inte ens i Skäggetorp men har ändå valt att göra en insats där. Värt en nominering till årets Linköpingsbo vid nästa tillfälle.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv