2009-02-10

Faton och Johnny och Maria

Grattis Faton till din tredje plats i Correns omröstning om Årets Linköpingsbo 2008.
Du är en värdig mottagare av priset och jag vill önska dig lycka till i livet med vad som än står för dörren. Jag vet att du har dina funderingar inför framtiden och står inför flera val. Snart är din tid som ungdomsombud slut här i kommunen och du kommer hitta nya vägar framåt.

Naturligtvis ska vi inte glömma förstapristagaren och kommunen kommer förstås uppvakta
Johnny Ludvigsson som genom alla år ihärdigt slagits och värnat om sina skyddslingar, de diabetssjuka barnen.
Hans insatser kan nog inte belönas och det är roligt att även Linköpingsborna tagit honom till sitt hjärta.
Andrapristagaren är Maria Käll som arbetar på Östgötagatans servicehus att Maria få andrapriset betyder förmodligen inte annat än att Maria är en av de bästa att måna om sina hyresgäster och vårdtagare.
Maria kommer att uppvaktats av Jan-Willy Andersson som är kommunalrådet med ansvar för äldrefrågor.
Nu undrar ni kanske varför jag blandar bort ordningen på pristagarna här i min blogg. Det beror på att Faton är den jag känner allra bäst och han har arbetat här i Stadshuset under hela sin anställning här i kommunen. Han är också bland de yngsta av våra medarbetare i kommunen, och jag känner mig extra stolt just över att vi har en så god förebild här i vårt eget Stadshus. http://www.ungdomsombud.blogspot.com/

1 kommentar:

Anonym sa...

"Borgmästaren på besök" heter blogginlägget.
Här har ni länken till den:
http://ungdomsombud.blogspot.com/2009/02/borgmastaren-pa-besok.html

Mvh
/Faton Lushaku

Bloggarkiv