2009-03-19

Linköpings Stadsmission

Vid dagens besök i verksamheter som utförs av Linköpings Stadsmission mötte jag en mycket engagerad personal som alla säger sig älska sitt arbete. De säger själva att det arbetar bara människor där som verkligen älskar att arbeta med andra människor, och att kontakten ger så mycket tillbaka.
Att det ibland uppfattas som om alla är frivilligarbetare när de anställda i själva verket har en mycket gedigen utbildning bakom sig och att de ständigt fortbildar sig.
De här och andra mycket värdefulla erfarenheter som jag drog vid besöken kommer att sammanställas och användas i moderaternas kommande framtidsarbete. Jag kommer även att besöka alla arbetsplatser som jag nu besöker igen och det om cirka ett år. Då ska jag återrapportera vad deras åsikter utmynnat i.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv