2009-07-16

Naim fick Linköpingsskål

Linköpingsboxaren Naim Terbunja och jag träffades idag då jag från Linköpings Kommun överlämnade en "Linköpingsskål". (Skålen är framtagen av Treport Design, Gamla Linköping, och har ett ett ingraverat mönster som föreställer stadsplanen vid Domkyrkan , slottet och stadshuset.)
Vi fortsatte med en lunch då Naim berättade om sina framtida planer och att han imorgon uppvisningsboxas i Sporthallen.
Jag kommer försöka hinna med att se Naim, men är faktiskt lite rädd att jag ska sitta och blunda när han boxas. Har inte sett en match live förut och nu när jag känner Naim så kanske jag blir skraj om han blir påbultad för mycket.
Naim är en mycket god representant för sin sportsgren och jag är glad att jag fått träffa honom, nu för andra gången.
Snart har vi inga gåvor kvar här i Stadshuset att ge bort till honom, nästa gång han tar en seger av större dignitet får vi ordna något extra.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv