2010-01-18

Hej alla män! Vill någon av er gå på hockey den 11 mars men även prata trygghetsfrågor innan matchen?

Den 11 mars är det min tur att låna Linköpings Kommuns loge igen. Vid förra tillfället innan juluppehållet bjöd jag in kvinnor till logen för att prata trygghet, se på hockey och umgås.
Nu är det männens tur. Du som är intresserad av att föra fram dina åsikter om vad trygghet innebär för dig är mycket välkommen att anmäla dig.
Anledningen till att jag vill prata om det här är att kommunen håller på att ta fram en "Trygghetsplan" för framtiden.
Med bl.a. underlag av det vi tidigare vet om Linköpingsbornas viktigaste trygghetsfrågor kommer vi kunna komplettera med mer individuellt framförda åsikter som t.ex från ett sådant här tillfälle.
Logen tar 14 personer, det blir 12 inbjudna och så jag själv samt en tjänsteman från kommunen som för ned anteckningar utifrån våra diskussioner.
Du blir bjuden på mat och kaffe och får se matchen LHC-Brynäs.
Passa på att ta chansen! Maila till annhje@linkoping.se och anmäl dig. Först till kvarn................!

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej!

Jag är inte man o heller inte intresserad av hockeyn, men jag har några frågor.. :)

Jag gör just nu ett skolarbete om kommunens kultur- och fritidsutbud, o undrar lite om det. Tex vad det är som styr utbudet i kommunen..? Efterfrågan, trender, ekonomi..? Hur påverkar det sistnämnda fritids- och kulturpolitiken?

Hur planeras, styrs och utvärderas verksamheten inom kultur och fritid?

Tack på förhand!
//Emma

Unknown sa...

Hej Emma
Rent övergripande är det kultur och fritidsnämndens arbete. Där görs det mesta av arbetet, planering, styrning och utvärdering. Sedan rapporteras det till kommunstyrelsen och kommunfullmäk.tige
Det är alltså främst politikerna i nämnden som gör prioriteringar av vad som man ska lägga pengar på. Ordförande Johan Lundberg (c) styr nämnden.
Utöver det så kan Kommunstyrelsen lägga pengar på kultur och fritid, det är inte ovanligt och jag har flera exempel på det. Det är sådant som till stor del styrs av ekonomin och just i år har sin grund i vad vi kan göra för pengar vi fått från regeringen.
I år kommer kommunstyrelsen bl.a att kunna lägga särskilda pengar på en del publika evenemang. Men jag tycker du ska maila mig på annhje@inkoping.se så ska jag se till att du får ett utförligt svar på din fråga från förvaltningens kansli.

Bloggarkiv