2010-09-17

Påsar på US

Nu är det några få timmar kvar, alla partier gör allt de kan för att synas. I går kväll var vi moderater på US för att dela ut lite frukt och dricka till skiftbytet vid 21.30. Många tog tacksamt emot påsen och vi fick flera som intygade sin borgerliga hållning. Naturligtvis fanns även en del andra åsikter också.
Men övervägande positiva. Jag vet att vi har mycket kvar att göra när det gäller de anställdas arbetsförhållanden, arbetstider och arbetsklimat. Men jag vet att vi är på rätt väg. Det som nu ska ske är att vi ska fortsätta arbeta på bred front med utgångspunkt från arbetstagaren. Vi ahr redan provat mentor-adept förhållanden och anställt trainee, jobbat med medarbetar- och chefsutveckling, lärarlyft och förskolelyft.
Jag har besökt flera arbetsplatser den senast tiden inom välfärdsområdet, likaså har mina partikamrater gjort samma ska runtom i landet. Och jag vill  forstätta sätta in sådana åtgärder för att skapa ännu bättre jobb inom det offentliga.
Målet är att alla ska vara stolta över sitt arbete och att alla ska känna att de inte stagnerat i sitt arbete.
Domkyrkan, en symbol och landmärke för Linköping
Några timmar kvar, jag vill verkligen se Alliansens partier få chansen att fortsätta sitt goda arbete med välfärden i Linköping.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv