2011-08-04

Sociala medier

idag skriver Corren om sociala medier och om hur politker använder dessa. Naturligtvis är det en del som gör det och en del som inte använder sig av ny teknik. För mig har det blivit ganska naturligt att skriva av mig då och då. Det som jag kan berätta om skiftar ju ganska mycket och det var så jag tänkte när jag började skriva. Jag ville berätta om vad jag gör om dagarna. Mer och mer blir det också en åsiktsplattform för mig. Att berätta om Linköpingsbornas stad och kommun ur ett borgmästarperspektiv ger ju säkert en inblick i något som man vanligtvis inte följer. Jag tänkte inte på det då jag inte själv var borgmästare. Förresten har de flesta städer i Sverige ingen borgmästare, det är lite speciellt. Jag har märkt att det går att jobba på ganska bra med rollen och utveckla den.
Twitter är inte en lika bra kanal att hålla längre beskrivningar på. Där förväntas man vara kort och meddela något intressant. Några enastående intressanta meddelanden blir det mycket sällan.
Men kanske att man kan intressera någon med mer vanliga förehavanden, det sägs att ju mer personlig man ju mer vill folk läsa.
Facebook känns forfarande ganska kul, just det att man hittar både vännner men också bra kontakter.
Så visst kommer alla de här kanalerna att stjäla tid framöver för mig och för folk i allmänhet. Vi får väl se vad som kommer sen. Säkert blir det några efterföljare som kommer fungrera på annat sätt.
Corren gör en gallup på om man är kompis med någon av oss , de flesta är det förstås inte och många vill inte ha någon av oss som vän. Men då vet de inte vad de missar......

Inga kommentarer:

Bloggarkiv