2011-10-29

Ambassadörerna

De kvinnliga ambassadörer vi väntar hit nästa vecka ingår i ett kvinnligt nätverk med 19 kvinnliga ambassadörer. Nu kommer det 12 ambassadörer plus 1 charge de affair. Det tycker jag verkar väldigt bra, att så många tar sig tid att besöka vårt län. Upprinnelsen till besöket är att jag i somras var på en mottagning som hölls av Phillipinska ambassaden och där träffade jag på nätverkets tillfälliga ordförande. Senare kontaktade jag även Norrköping, det är ju väldigt bra om vi kan visa upp vår region tillsammans.
Det ser ut som om ambassadörerna byter ordförande varje månad, ett lite annorlunda system , men jag antar att det passar dem utmärkt. För närvarande är Lettlands ambassadör ordförande, hon tituleras
Her Excellency Ms. Maija Manika.  

Lettlands vapen
Coat of Arms



Inga kommentarer:

Bloggarkiv