2014-05-22

Brevet som blev en höjdare!

Brevet som blev en höjdare! I dagens CORREN skriver Tomas Gür om ett brev som gått ut till nya svenska medborgare bosatta i Linköping. Brevet innehåller några felaktiga skrivningar, men syftet framgår klart. Låt oss fira tillsammans , låt glädjen kännas och låt oss få en högtidlig stund. Mitt misstag var att jag inte själv kontrollerat brevet innan det sändes ut och där min namnteckning användes.
Det kommer inte hända igen, så mycket står klart. 
Här passar Tomas Gür på att göra stor sak av brevet vars syfte trots allt är tydligt. I förrgår kväll skrev en liten manlig grupp om saken på Facebook , idag slås det upp i tidningen. Trots allt så läser endast en mindre grupp Facebook. 

Så det bästa är att många kommer uppmärksamma kommunens särskilda Nationaldagsfirande för nya svenska medborgare. För mig som hållit i ceremonin under några år nu, så vet jag hur mycket det här betyder för alla som kommer dit. Det är mycket känslor, glädje, skratt och tårar. Helt enkelt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv