2008-03-30

Försiktigt bloggande?

läser i Corren Åsa Christofferssons artikel om min egen beskrivning av hur min blog idag ser ut. Det är riktigt att som Borgmästare är man den officiella representanten för kommunen och har en mer övergripande roll än de andra kommunalråden har. Det ska respekteras menar jag, men vad som också måste sägas i sammanhanget är att jag naturligvis har en partitillhörighet, jag är moderat, vilket jag är mycket stolt över. Jag är dessutom vald till borgmästare utifrån min partitillhörighet vilket naturligtvis måste förvaltas av mig utifrån de väljare som röstat borgeligt. Så kära bloggläsare, jag kommer även fortsättningsvis att beskriva min roll och kommunens åtaganden, möjligheter, svårigheter m.m. och företräda Linköping i frågor som jag vet är betydelsefullt hela Linköping och dess invånare. Att helt sudda ut min person, min bakgrund det vore dock alldeles på tok. Jag väntar också på att andra kommunalråd ska sätta igång sitt bloggande så det blir lite debatt om sakfrågor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar följa din blogg och det är väldigt intressant.

Det skulle vara jättekul om alla kommunalråd började blogga, och skriva lite mer personligt.

Skulle inte du kunna länka här till dem som börjar blogga?

Vänliga hälsningar Jennifer Jansson,
elev Anders Ljungstedts Gymnasium i Linköping

Anonym sa...

Du kan gärna gå in på min blog där jag försöker skriva ner några tankar om vad som händer eller inte händer. Min blogg-adress är http://gostaglkpg.blogspot.com Välkommen som läsare

Unknown sa...

Jennifer
Gösta Gustavsson har lämnat sin blogadress och jag har lagt till den som länk nedan. Kul att du läser min blog, har du någon annan som du också brukar läsa?

Anonym sa...

Jag ska genast kika in på Gösta Gustavssons blogg.

Jag läser Ungdomsombuden i Linköpings blogg.

Sen läser jag en jättebra blogg om skola som Fredrik Svensson skriver, den finns här http://www.jeppesens.se/

Jag läser också ganska många ungdomars bloggar, både ungdomar från Linköping och från andra städer i Sverige.

Bloggarkiv