2008-06-28

Lite glest

  • Nu blir det lite glest med bloggandet under sommaren, har redan startat att dra ned på skrivandet. Jag har ju bestämt mig för att beskriva mitt arbete och ge lite glimtar från vad min värld. I Stadshuset är nu tempot inte lika uppskruvat som vanligt, normala arbetsveckor formligen pumpas handlingar fram, ur något som tjänstemännen i huset kallar "gula floden".
    Det är dels alla interna kommunala handlingar som skrivs fram och tas om hand enligt visst system, dels är det skrivelser som kommer utifrån, remisser och andra utlåtanden som ska avges från kommunen.
    Förra veckan kom fortfarande en mängd information från de olika departementen, kanske lugnar det också ned sig nästa vecka, vi får se.
  • Läste i tidningen om domen mot den man som nästan lyckades att mörda sin sambo genom att slå och dunka hennes huvud, senare kompletterade han med att stampa PÅ hennes huvud.
    Antalet år han döms till har jag ingen synpunkt på men skadeståndet på ENDAST 120.000 kronor (enligt radion igår) är väl fel? Borde det inte vara en nolla till?
    Dessutom borde hennes lilla baby finnas till hands varje dag, nära, på själva sjukhuset.
    Kan inte släppa tanken på att kvinnor som misshandlas får alldeles för lite av upprättelse.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv