2008-07-04

Det är lugnt

Det är lugnt i kommunalrådskorridoren den här veckan. Jag är ensam kvar, men det betyder också att jag kan städa undan och gå igenom sådant som "legat till sig" på bordet.

Lunchade på Hemslöjdens utecafé häromdagen och vid mitt bord slog sig en dam ned som var bosatt i Västerås. Hon prisade Linköping för att alla är så vänliga här. Roligt att höra sa jag, hon fortsatte då och berättade att hon särskilt brukar vänta med att göra sina inköp, så att de kan ske när hon besöker Linköping.
-Alla expediter är så rara och tillmötesgående i Linköpings butiker, det är så positivt att handla här i stan.
Jag blev naturligtvis extra stolt när hon på sitt sätt beskrev hur handeln i Linköping alltså drar nytta av sin kunniga och duktiga personal. Tack alla handelsanställda som får Linköping att framstå som en så turistvänlig stad!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv