2009-04-26

I damrummet

När jag gick med i moderaterna i mitten på nittiotalet var flertalet av dem man träffade på damrummet i samband med våra rikskonferenser väldigt välklädda, vi var då ett nischparti skulle man kunna säga. Jag kände mig ofta lite enklare klädd och säkert gjorde en del andra det också.
I lördags kväll när jag var på samma typ av rikskonferens såg jag en helt annan trend när jag besökte damrummet. Den enorma tillväxt vi sett i vårt parti under de senaste åren gör att känslan helt försvunnit av att elegans skulle behövas för att platsa.
Där var en blandning av stilar och människotyper, riktigt modemedvetna kvinnor blandade med tatuerade tjejer, alla hårfärger som kan tänkas i en skön blandning, skarpa färger blandade med mer traditionella. Det är så intressant och kul att se hur mitt parti utvecklas, det kan alltså också avläsas i klädvalet, vi blir än mer friare och vågar mera.
Vi har fortfarande mycket att vinna och slåss för politiskt, men en sak är klar, vi är idag ett breddparti som också tydligt visar upp sin rikedom på mångfald. I allfall gör tjejerna det !
Men till herrtoaletten för att göra en studie................, nej, dit vågar jag mig inte!

1 kommentar:

Ylva sa...

Känns skönt att snobbstämpeln börjar försvinna. Att man kan vara moderat även om man bär jeans och en enkel tröja. Tycker förvisso om att klä mig snyggt, men det skall inte vara kläderna det hänger på om jag skall accepteras eller ej. Önskar dock att kvinnorna blev synligare i partiet överlag.

Bloggarkiv