2009-06-10

Anna Maria

Valresultaten håller som bäst på att sammanräknas och personkryssen också. Det här kommer leda till en tuff personvalsomgång till Riksdagen tror jag. Men också i Kyrkovalet som kommer först.
Roligt att Anna Maria Corazza lyckades så bra. Hon är en härlig och spontan människa, av en del partister inte riktigt erkänd därför att man ser henne som Carl Bildts hustru och inget annat.

Hustru är hon förstås, men dessutom har en äkta glädje och känsla som hon utstrålar och hon bär ett engagemang för fredstanken med sig. Hon har erfarenheter från kriget på Balkan, men hon har lämnat det "tragiska" bakom sig (i alla fall officiellt) och lever i nuet och framtiden.

Jag ser med glädje på hennes framgång och önskar henne allt gott. Det kommer bli tufft, och en del menar att man måste vara super-super-duktig och ha litet sömnbehov för att orka med Bryssel. Det tror jag är fel synsätt, vi ska ha ett genomsnitt av Europas folk där, vi är olika och vi är inte alla proffs på politik utan det viktiga är att driva de frågor man tror på.
Därför ska vi ha engagerade och intresserade människor där. Anna Maria har visat att hon orkat kampanja sig fram till en seger och jag tror hon kommer förvalta våra moderata ideer på allra bästa sätt.
Grattis Anna Maria!
Personligen vill jag tacka alla som givit mig sitt kryss, även om antalet inte räcker på långa vägar så känner jag att en stor glädje att ni velat ge mig ert förtroende.
Stort tack till er alla!
Jag kommer igen i nästa kommun- och riksdagsval för att kampanja mig fram till en bra position med en politik som kommer kretsa kring frågor om Brott kontra Trygghet,
Demokrati- och Jämställdhet men också Mångfalden , alla frågeställningarna särskilt grundad på Mänskliga rättigheter..

Inga kommentarer:

Bloggarkiv