2009-07-03

Regnet kom hit

Jag hade fel, regnet kom. Det var en befrielse att luften rensades upp. Jag var på ett seminarium när åskskuren började, och tog cykeln jag har hyrt nerför backarna här. Det är brant ska jag säga, jag hade bråtttom till nästa seminarium som skulle handla om säkerhetspolitik och bistånd. Snopet nog var seminariet inställt, så nu återstår att vänta på miljöpartiets Peter Eriksson i Almedalen (han är ju riksdagsman för Östergötalands län). Sedan blir det rusning till kvällens "Efterfrågat".
Imorgon kommer Fredrik Reinfeldt till Almedalen, såklart har jag väntat på det talet och det var en av anledningarna till att jag åkte hit. Men den största orsaken till att vara här är att representera Fjärde Storstadsregionen, vi som är här representerar inte bara politiken, utan här finns många företrädare från olika branscher och som alltså kommer från vår region. Jag känner mig så stolt och glad när jag hör vilka framsteg Östergötland gjort inom t.e.x. visualiseringstekniken.
Idag höll CMIV och proffessor Anders Persson(se bilden ovan) ett föredrag om virtuell obduktion. Se länken nedan:
Virtuell obduktion ger svar som inte en vanlig obduktion kan ge, men kan också vara till hjälp i kulturer där man genast måste begrava en människa eller där kulturen inte tillåter att man skär i en kropp.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv