2009-10-13

LFC och cupen

Grattis till LFC och cupvinsten. Andra året i rad, det är så kul och ändå inte helt självklart.
Men tjejerna är så "målmedvetna" och drivna och de vet förstås vad som krävs för att ta hem priset.
Caroline Seger lovade ju också att ta hem cupen. Jag kommer sakna Carolines positiva sätt och framtoning även när det gått lite sämre för laget. Hon ska ju lämna laget och landet.

Hennes personlighet och hennes sätt att peppa sig själv och de andra i laget la jag märke till när jag förra året fick nöjet att träffa laget lite mer på nära håll.
Det är något som man träffar på ibland, unga människor, ofta idrottare som kan peppa sig själva och andra till att tro på sig själva och sin förmåga.
Den glöden skulle jag önska att fler kunde få ta del av, jag tänker på andra ungdomar som kanske går arbetslösa eller inte hittat sig själva i tillvaron.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv