2010-01-11

Sociala medier

Inga Arnell kommunalråd i Ydre tycker inte hon har tid att blogga. Visst, jag kan ge henne rätt i att man måste välja vad man vill göra och vad man vill delta i för olika sammanhang. Twitter eller Facebook eller en blogg eller inget alls?
Jag har valt att blogga, Facebook hinner jag inte i samma omfattning. Där är det hur mycket som helst att välja på, olika inbjudningar, att bara skriva om sig själv eller vad ska man välja. Ofta är det redan "frälsta" i ett ämne eller politikområde som "pratar" med varandra.
Om man ska nå väljare tror jag att bloggen är det bästa på längd och tid. Facebook, ja men där har jag inte ännu hittat vägen på riktigt.Inför valet ska jag förstås pröva även Facebook mer frekvent, det finns en mängd politkerprat där. Å andra sidan finns det många andra kanaler utöver de nämnda.
Undrar vad folk egentligen gillar bäst att läsa?
Ska det vara korta Twitterrader eller lite längre inlägg som i en blogg?

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man har nåt viktigt att säga så gör det i en blogg. Twitter är ju totalt meningslöst. Undrar hur mycket energi och el som går åt till att folk ska sitta o skriva vad de åt till lunch på Twitter?

Bloggarkiv