2010-07-12

Ännu en gång...

Ännu en gång känner man sig vilsen och vet inte vad som är sant eller inte sant. Jag tänker förstås på Littorin och hans avhopp.
Pratet går bland människor man känner och många hoppas på att jag och mina partikamrater ska ha ett svar, en sanning att komma med. Har han köpt sex eller inte?
Ja hur ska man veta, är det bara en illvillig smutskastningskampanj mot den annars så orädde Littorin eller är det så att han i sin skilsmässa ville känna sig ung och attraktiv? En man att räkna med även i fortsättningen, en man som inte ville känna sig lagd på hyllan?
Men sexköp är föbjudet ingen aktiv moderat eller någon annan politiker ska köpa sex. Dock har Geijerskandalen och misstankarna mot flera högt uppsatta politker har visat att ,jovisst kan det vara möjligt. Vid ett tillfälle använde en annan socialdemokrat sitt tjänstekreditkort för porrklubbsbesök.

Jag har funderat mycket på hur vi som politiker måste försöka vara förebilder för hur man ska leva sitt liv. Det är inte lätt och vi är precis som du och andra helt vanliga människor (även om tidningar och media ibland vill måla ut något annat).

Att vi som politker måste försöka leva så klokt vi kan sätter press på oss och så måste det vara. Men, vill jag ännu en gång betona, vi är bara vanliga människor.....

Inga kommentarer:

Bloggarkiv