2011-07-27

Städar i bokhyllan

Det samlas många böcker i min bokhylla som också samtidigt samlar damm. Alltså i min bokhylla i alla fall. Idag har jhttp://borgmastaren.blogspot.com/ag nu i en plötslig städiver gjort mig av med en del böcker och en massa gamla anteckningar. En del av böckerna står nu utanför huset i en korg. Jag har skrivit på en lapp att den som vill gärna får ta en bok. Bättre att någon annan som vill kan få läsa dem. Blir det några kvar får jag åka med dem till Myrornas kontainer på Ullstämma återvinningscentral.
Böcker är ju faktiskt inte så dyra idag och det gör att man samlar på sig ganska många. Att priserna sjönk för några år sedan är roligt och bra (välplanerat), svenska folket läser förmodligen mer än förr. Med jobbskatteavdraget som också givit oss mer i plånboken kan vi också unna oss mer av kulturen än tidigare.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv