2009-11-17

Förmiddagsradion i Norrköping

Idag blev jag intervjuad i Radio Östergötland.
Studion i Norrköping var ganska stor och rymlig. Lokalerna lite trista och det behövdes en ommålning där.
Mathias Lindholm var en glad och trevlig journalist , kul erfarenhet att träffa honom.
Min önskemusik fick jag spelad utom en låt som vi inte hann med , Nisse Landgren, Funk Unit!
Tråkigt! Jag som gillar Nisse så mycket.
Mathias frågade förstås om konkurrensen mellan Linköping Norrköping så där som folk gör och undrar mycket om.
Är man borgmästare i en kommun så blir det inte sanningsenligt att säga att man älskar sin grannstad mest om man ska välja. Däremot arbetar Linköping och Norrköping bra tillsammans och vi försöker marknadsföra varandras fördelar.
Hela regionen, Åtvidaberg, Motala, Mjölby, ja alla städer i vårt län är värda att nämnas och lyftas fram för sina egna speciella fördelar. Gör vi inte det utan håller hårt på den egna staden så tror jag inte det är till fördel för någon.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv