2010-12-20

Snön tilltar och vaför tas den inte bort?

Irriterar mig på all snö som ligger på gångbanorna. Kan inte fatta varför den organisation jag själv arbetar inom är så väldigt trög med att se till att få snön bortforslad. Jag vet, jag borde ställa frågan först inom den egna organsiationen, men jag är övertygad om att de liksom jag, sett snön falla under lång,lång tid och att trottoarerna blir mer och mer oframkomliga.
Bekymrar mig för alla som har svårt att gå i vanliga fall, nu är det ju näst intill omöjligt att ta sig fram för den som promenerar och är helt frisk. Hur ska de komma ut för att handla mat eller göra andra ärenden och "utflykter".
Som politiker vill jag att vår kommun ska vara tillgänglig, och då menar jag för alla. För funktionsnedsatta liksom för alla andra.
Inte bara för bilarna och deras passagerare.
SE LÄNKEN
 http://www.linkoping.se/Trafik-resor/Nyheter/Snobortforsling---gatuparkeringar-stangs/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv