2009-03-13

Ellen Key

Igår kväll samlades ett 90-tal Rebeccor i logen Ellen Key. Även en vänloge från Söderköping hade tagit en buss till Linköping så antalet systrar var för kvällen lite fler än vanligt.
En sådan här loge är inte hemlig, men den är sluten. Det betyder att jag inte fick veta så mycket av vad de gör, men att det hela går ut på att vara varandras vänner och att vara omtänksam i sin dagliga gärning förstod jag. Jag fick sitta bredvid Övermästaren Katarina och under middagen, som Gula Huset tillagat höll man en del cermoniella inslag. Mitt uppdrag för kvällen var att berätta om vad en borgmästare egentligen gör. Ni som följer min sida vet det vid det här laget det, men många andra undrar. Det är en förmån förstås att få komma ut till så många olika intresserade och Linköping är en riktig smältdegel av olika människor som med olika aktiviteter berikar kommunen, så det finns alltid underlag att berätta vidare om vad jag upplever under mina arbetsdagar och vad jag förstås för övrigt har till uppgifter.

1 kommentar:

Dollan sa...

Synd att jag missade dig när du var hos Ellen Key, det hade varit intressant att få höra dig berätta.

Dollan

Bloggarkiv